Nea Moudania (Gr), Dinsdag 8 mei 2018 - Reisverslag uit Néa Moudhaniá, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Nea Moudania (Gr), Dinsdag 8 mei 2018 - Reisverslag uit Néa Moudhaniá, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Nea Moudania (Gr), Dinsdag 8 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

08 Mei 2018 | Griekenland, Néa Moudhaniá

Vanmorgen een heerlijk weertje, en alweer een gezellige praat-bijeenkomst rond een uur of 8. Vandaag de laatste lange afstand van de heenreis. We reden door het groene Macedonië, met velden rode klaprozen en in de berm de vele oleanders. We mogen geheel niet klagen over de grensovergangen, het verliep allemaal vlotjes, de douane vroeg aan ons allen of we een DOG aan boord hadden, niemand dus! Of ieder zich aan de 80 km max heeft gehouden, is nog onbekend…. Bij thuiskomst vinden jullie misschien een bekeuring bij de ontvangen post, want wij hebben wel zeker 5 laserguns gezien.
We zijn in Griekenland, en een paar kilometers voor de camping, kunnen we ons hart ophalen bij de LIDL.
Op camping Ouzouni Beach in Nea Moudania zijn we gearriveerd met prachtig weer, de meeste plekken waren modderig, want het heeft 2 dagen geregend.
Na heel wat gedirigeer staan we dan, en kunnen we om 18.30 uur starten om met elkaar Griekenland te proeven, wat erg leuk was en smakelijk. De reisbegeleiding heeft bij de Lidl de bekendste Griekse produkten kunnen inslaan en na de briefing heeft iedereen geproefd van o.a. Ouzo, Retsina, Dolmadakia, tzaisiki, nog een paar sauzen met stokbrood en crackers, grote bonen in tomatensaus, gehaktballetjes in tomatensaus, geiten-schapenkaas en de mierzoete honingkoekjes, olijven en Griekse verse vruchtensappen. En na al dit lekkers, volgde het opruimen en de afwas, die was met elkaar zo gepiept!
Na al die kilometers van de afgelopen dagen, is de rustdag morgen geen overtollige luxe…heerlijk!

• 09 Mei 2018 - 23:18

Willie Smid:

Hallo Jan en Wil
    Erg leuk om via de website te lezen waar jullie zijn.
    Ik heb jullie al een paar keer gespot op de foto’s.
    Na de onweersbuien lijkt het weer nu goed te zijn.
    Hier is het ook zonnig en zijn we inmiddels ook al een weekendje met de camper op stap geweest. Veel plezier en we zien uit naar de volgende verhalen en foto’s.
    Groetjes Hester en Willie