Athene (Gr), vrijdag 18 mei 2018 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Athene (Gr), vrijdag 18 mei 2018 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Athene (Gr), vrijdag 18 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

18 Mei 2018 | Griekenland, Athene

Vanmorgen vertrokken er al vroeg reisgenoten, die het mooie klooster Osios Loukas wilden bezoeken. Anderen kozen de route met de Lidl, maar eerst het monument van de Parnassos, om de 228 gefusilleerde Grieken ter vergelding te gedenken van juni 1944.
We schrokken van de kwaliteit van de weg, van de Old National Road, wat is de natuur hier bezig geweest, we hoorden dat dit in afgelopen november is gebeurd…..! Hele stukken weg zijn weggeslagen!
Vervolgens de route naar de Camping Athene, het reisboek gaf de juiste weg aan, echter men vertrouwde de navigatie meer, en kwam in heerlijke nauwe straatjes …..maar….iedereen is goed gearriveerd, en we konden na het plaatsen van de 22 campers, wat niet meevalt, opgelucht ademhalen.
Om 18.30 uur even bij elkaar om de gang van zaken van vanavond, en de komende dagen door te geven, en daarna met elkaar lopen naar de bus, veilig oversteken en met 43 personen richting de Metro. Van daaruit naar de Akropolis-halte, allemaal goed gelukt, bij aankomst was het nog licht, dus eerst maar koffie op de terrasjes, en rond half negen wandelen we rondom de Akropolis, en maken we prachtige foto’s, wat een mooi uitzicht over heel Athene! Na een uurtje wandelen we terug naar de Metro, en stappen over op de bus naar de camping.
We maken ook nog mee, dat de jeugdigen ( -65) onder ons, niet door de poortjes mochten van de Metro, maar ook dat is later opgelost. Enig zwartrijden heeft ook wel plaatsgevonden! Maar in die bomvolle voertuigen heeft er niemand controle gehad.
Uiteindelijk zijn we allemaal bij halte Kampingk uitgestapt, en zijn nog in de zwoele avond bijgekomen van alle ervaringen met het openbaar vervoer in een superdrukke stad!
Morgen om 08.00 uur vertrekken met de bus, naar de Akropolis, niet zo warm nog en nog niet zo druk……Weltrusten!

• 19 Mei 2018 - 09:44

Ludgard Van Hees - Martens:

Mooie foto's bij avondlicht!!
    Jullie hebben al wat schoonheid gezien, veel te vertellen bij thuiskomst!!!
    Fijn reis verder xx

• 19 Mei 2018 - 19:34

Pietsje:

Ha Jan en Hiltje, mooie foto,s bij maanlicht. Wat leuk om mee te maken. Groetjes.