Tolo (Gr), Zaterdag 26 mei 2018 - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Tolo (Gr), Zaterdag 26 mei 2018 - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Tolo (Gr), Zaterdag 26 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 Mei 2018 | Griekenland, Tolón

Wat een volle dag, maar wat hebben we geboft met het weer! 26 graden, maar met een zeewindje, is prima geweest bij de excursie van vandaag geweest.
De chauffeur bracht ons naar Mycene, de opgravingen uit een heel ver verleden, met de beroemde Leeuwenpoort. Ook de schatkamer van Piraeus was bijzonder. Vervolgens reed de bus ons verder naar Palamini in Nafplio, de burcht uit de 18e eeuw, een eeuw bezet geweest door de Turken, maar na de oorlog weer terug in handen van de Grieken.
In de haven van Nafplio stapten we uit en hebben vrije tijd tot 15.00 uur, dus de terrasjes lonkten, wandelen naar de markt. Overal bloeien de bougainville en de jacaranda, mooi om eronder door te lopen!
Teruggekomen op de camping, puften we uit….afspraakje met de Poolse Elisabeth, de pedicure…de hot-tubb werd gebruikt en Bonne en Gerard gingen de strijd aan met jeu des boules.
Om 19.30 uur werden we allen verwacht voor de Griekse avond, met de kookkunst van Vasso, vrouw van Nikos en haar hulpjes. We hebben gesmuld van alle gangen en van de muziek en zang….de voetjes gingen van de vloer, een heel ontspannen sfeertje…..
De vuurdans werd getoond, en Nikos, Vasso en de bediening deden vrolijk mee!
Een mooie gebeurtenis om op terug te kijken!!

• 27 Mei 2018 - 11:12

Jacqueline En Gijs:

Het was een geslaagde dag en avond! Heel gezellig met de Griekse dansen, het lekkere eten en de ambiance!!!