Olympia (Gr), Zaterdag 2 juni 2018 - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Olympia (Gr), Zaterdag 2 juni 2018 - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Olympia (Gr), Zaterdag 2 juni 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

02 Juni 2018 | Griekenland, Archaía Olympía

Doordat we vanmorgen vroeg vertrokken, heeft de bakker onze 25 bestelde broden voor het weekend al voor 07.00 uur gebracht en aan Ton de taak om even winkeltje te spelen. De meeste reisgenoten waren vroeg wakker en er was veel spraakwater in de lucht.
Om 08.30 uur gingen we met elkaar lopen, de Olympiaberg af. Het was al warm, en we ontmoetten onze Nederlandse gids Saskia bij de ingang van de opgravingen-site. Ze heeft ons meegenomen in het Ancient Olympia en heel duidelijk en boeiend verteld, wat wij allemaal om ons heen zagen, en vertelde over Oppergod Zeus en zijn gemalin Hera. Al snel werd het 11 uur, tijd om met Saskia het Museum te bezoeken. Het was nu al druk genoeg, en Saskia vertelde, dat morgen het grootste cruiseschip in de haven aankomt en 4500 mensen dit Olympia komt bezoeken, en ook in het stadje zal rondlopen, dit alles zal met bussen vervoerd worden. Gelukkig zijn wij vandaag geweest. Saskia had nog een verrassing voor de winnaar van de hardloopwedstrijd op het Olympische sportveld, Ton werd gekroond als Olympisch winnaar, met een gevlochten olijftak!
Na afloop hebben we in het leuke centrum nog rondgekeken en een Pita Gyros in de schaduw van boomtakken op het terras gegeten, en wij zaten daar niet alleen…..
Sommigen liepen terug de berg op naar de camping, anderen kozen een taxi…en daarna…zwemmen!
Om 19.00 uur gaf Hans Teuwen, een Nederlandse leraar, die grote delen van het jaar in Griekenland woont en lezingen geeft, ons een boeiende lezing over de Griekse Mythologie.
Daarna genieten we nog van de zwoele avond, morgen niet vroeg op, want we gaan rond 12 uur richting de Honingfarm van Klio…..

• 04 Juni 2018 - 09:52

Leny Meijer:

Goedemorgen, dit is de eerste keer dat ik reageerd als campingvriendin van Jan en Hiltje. Wat maken jullie een prachtige reis zeg. Heb de meeste verslagen gelezen. Is zeker geen luiervakantie maar heel erg mooi. Geniet er nog van en tot september in Cambrils. Veel groetjes van Evert en Leny