Delphi (Gr), Woensdag 16 mei 2018 - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Delphi (Gr), Woensdag 16 mei 2018 - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Delphi (Gr), Woensdag 16 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Gerda

16 Mei 2018 | Griekenland, Delphi

Vandaag staat een bezoek aan Delphi op het programma, het museum en de opgravingen, dat zich tegen de berg aan bevind.
Met de boekjes en de plattegrond in de hand stapten 40 deelnemers rond 9 uur in de bestelde taxi’s, 4 personen op de fiets. Ton rekende 5 euro voor elke taxi af, en zo waren we in korte tijd op de plaats van bestemming, Iedereen ging op eigen gelegenheid en tempo …..Eerst het museum doorgelopen, toen naar buiten de opgravingen bekijken, het was klimmen geblazen op allerlei stenen trappen en doordat we vroeg waren, was het nog niet zo druk. De echte klimmers bereikten het stadion, waar vroeger de paardenraces werden gehouden. Bekende gebouwen zijn het schathuis van de Atheniërs, de tempel van Apollo en de Tholos.
Iedereen kon zijn bezoek zo lang of zo kort maken als ze wilden, daarna kon men het plaatsje bezoeken en/of aan de inwendige mens denken. We hebben doorgegeven welk klein restaurantje de beste Pita Gyros van heel Griekenland maakt, nou dat heeft de eigenaar geweten. Gerda en Judith liepen een kapsalon binnen en werden binnen een uurtje naar hun zin geknipt. Ton en Henk gingen alvast een biertje drinken in de Gyroszaak, en zouden op de vers-geknipte dames wachten.
In die lokatie waren nog maar een paar stoelen vrij, de rest was gevuld met smullende leden van onze vrolijke groep……en toen ook nog de 2 dames met hun korte koppies arriveerden, werd het een vrolijke boel.
En zo wandelden we later door de winkelstraat en nog een kilometer verder, de camping weer op.
En de meesten zochten verkoeling in het zwembad, het was een mooie dag. Morgen moeten we niets, een vrije dag!

• 16 Mei 2018 - 18:35

Fokke En Pietsje:

Hoi Jan en Hiltje, wat is iT dêr prachtich en wat in moaie foto,s. Ik sjoch wol jimme genietsje folop. Noch in Protte moaie dagen! Groetnis fan ús út Fryslân.

• 17 Mei 2018 - 08:28

André Van Zanten.:

Gerda & Ton, ik hoop dat het orakel van Delphi jullie allen een voorspoedige reis gaat gegeven.
    Proost met een Retsina, Yamas.